Wznawianie pozycjonowania po latach przerwy – co się zmieniło?

Odpowiadamy dzisiaj na typowe pytania zadawane przez Klientów, którzy dawno temu korzystali z usługi pozycjonowania i spodziewają się, że obecnie wciąż działa tak samo. W szczególności: w oparciu o tzw. płatności rozliczeniowe za efekt.

Klienci tacy posiadają zazwyczaj także listę słów kluczowych, która była wykonana lata temu. Chcą ją wykorzystać do obecnych działań.

Wreszcie, budżet na reklamę chcą uzależnić od konkretnych słów kluczowych, na które chcą się pozycjonować.

Wyjaśnienia błędów w tym podejściu publikujemy poniżej, wraz z oryginalnymi pytaniami przykładowego Klienta z branży tekstylnej.

Czy mogli byśmy umówić się na rozliczenie efektowe? Oczywiście z umową?

Nie ma możliwości rozliczenia za tzw. efekt. Nasza firma - jak i większość profesjonalnych z czołówki branży - rozlicza się abonamentowo. Rozliczenia za efekt stosują zaś firmy, które nie mają żadnego konkretnego argumentu przemawiającego za skorzystaniem z ich usług. Tego typu umowy są zawierane na minimalne okresy roku lub dwóch, zaś wcześniejsze ich zerwanie owocuje karą. Zdecydowana większość umów z płatnością za tzw. efekt zawiera haczyki. Szczegółowo te haczyki i argumentacje za rozliczeniem abonamentowym jako jedynym sensownym (także dla Klienta) opisaliśmy pod nagłówkiem "Gwarancje i rozliczanie się za efekt w pozycjonowaniu" w artykule "Co to jest pozycjonowanie i co musisz wiedzieć przed zawarciem umowy?".

Nasza firma zawiera oczywiście umowy o pozycjonowanie, natomiast można od nich odstąpić w dowolnym momencie bez żadnych opłat karnych. To mobilizuje nas do skutecznego działania.

Chciałbym, aby podali Państwo wycenę pozycjonowania przesłanych przeze mnie słów kluczowych, z widełkami.

Pozycjonujemy witryny jednocześnie na ponad 100 słów kluczowych i nie rozliczamy się za każde z nich, lecz łącznie za całą usługę.

Proszę zwrócić uwagę, że pozycjonując np. na wyrażenie "materiały krawieckie" pozycjonujemy jednocześnie na liczbę mnogą, na zmieniony szyk, na wyrazy bliskoznaczne, na odmiany w innych osobach, na słowa kluczowe dłuższe (np. "tanie materiały krawieckie") i na wszystkie te warianty dla każdego z dłuższych słów kluczowych. Ocenianie efektów na podstawie pojedynczego słowa kluczowego nie odzwierciedla więc skuteczności podejmowanych działań.

Minimalny budżet miesięczny do pozycjonowania wynosi 3200 zł netto i w ramach tego budżetu stopniowo dodajemy kolejne pozycjonowane słowa kluczowe do działań marketingowych.

Z usług pozycjonowania korzystaliśmy już lata temu przy starcie naszej strony.

W ostatnich kilkunastu miesiącach rynek pozycjonowania zmienił się kompletnie. To, co kiedyś przynosiło zyski w pozycjach, dzisiaj przynosi straty i pozycjonerzy często muszą pozbyć się tych zabiegów, jakie zostały wykonane lata temu.

Zachęcamy więc do patrzenia na pozycjonowanie bez pryzmatu tego, jak ono działało kilka lat temu.

Słowa ,które przesłałem są właśnie pozostałością po tamtych działaniach i będą oczywiście rozwijane ale na ich podstawie będziemy wybierali partnera do współpracy.

Aby skutecznie pozycjonować, trzeba przeanalizować Państwa branżę na wyrażenia poszukiwane obecnie i zbadać "siłę" Państwa witryny dla każdego słowa kluczowego w stosunku do witryn, które dla tych słów kluczowych zajmują obecnie wysokie pozycje.

To, co lata temu było często szukane (np. materiały), nie musi być wciąż popularne.

Państwa lista słów kluczowych będzie analizowana i znacznie poszerzana w toku przeprowadzanej przez nas analizy branży, słów kluczowych i konkurencji, co jest pierwszym etapem współpracy, odpłatnym w wysokości 2800 zł netto.

Ostateczny budżet będzie determinowany przez Państwa argumentację, co w jakim budżecie można zrobić i dlaczego warto.

W realizowanym przez nas pozycjonowaniu operujemy na podstawowym budżecie 3200 zł netto miesięcznie, w ramach którego mamy konkretną listę zadań do realizacji (szczegółowej listy nie przekazujemy Klientom - jest to tajemnica firmowa, która z oczywistych względów nie może dotrzeć do naszej konkurencji).

Jeśli budżet jest wyższy, to proporcjonalnie więcej działań wykonujemy i proporcjonalnie lepsze są efekty.

Upraszczając więc, np. 4x wyższy budżet da w tym samym czasie około 4x więcej odwiedzin, niż przy budżecie podstawowym (nie dokładnie - w uproszczeniu).

Podejmowane działania w ramach miesięcznego budżetu zależą od potrzeb strony w danym miesiącu. Przykładowe działania to:

  • pozyskiwanie odnośników z cudzych witryn,
  • publikacja artykułów na Państwa lub partnerskich witrynach,
  • rozbudowy techniczne,
  • optymalizacje już opublikowanych treści,
  • wskazówki marketingowe.

Generalnie więc należy przyjąć budżet, który będzie dla Państwa akceptowalny i możliwie wysoki, bowiem wyższy budżet przynosi proporcjonalnie lepsze efekty w tym samym czasie.