Analiza słów kluczowych – alternatywa dla pozycjonowania

Osobiście nie znam nikogo, kto by doradzał klientom, jakie słowa kluczowe mają używać w swoich nagłówkach i artykułach.

Skutek jest taki, że większość osób dobiera słowa kluczowe według swojej opinii, a nie według konkretnych liczb.

Analiza potencjalnych słów kluczowych polega na określeniu, co dokładnie wpisują Internauci w wyszukiwarce (i co ma jednocześnie związek z branżą), ile razy miesięcznie tego szukają, jak trudno byłoby się wypozycjonować na dane słowo kluczowe (czyli analiza konkurencji na to słowo), ile by kosztowało kupienie reklamy AdWords na to słowo itp...


Taka analiza może wykazać ogromne szanse (np. wystarczy napisać artykuł na jakiś temat, by być dla danego słowa kluczowego na 1. miejscu w Google), ale też może wykazać, że nie ma wystarczającego zainteresowania daną branżą lub, że konkurencja jest zbyt silna, by opłacało się pozycjonować lub reklamować przez AdWords. W takim przypadku przynajmniej wie się, by nie wyrzucać pieniędzy na kampanie, które i tak nie przyniosą zwrotu z inwestycji, więc analiza pozwoli zaoszczędzić pieniądze i wskaże, by skupić się na innej formie promocji.

Zdecydowanie polecam przeczytanie mojego artykułu na temat zwiększania ruchu na stronie internetowej w oparciu o analizę słów kluczowych.

Efektem analizy jest raport z przetestowanych słów kluczowych wraz z wnioskami (czy i na które słowa warto się pozycjonować lub prowadzić kampanię AdWords, ile to może kosztować, jaka jest dla nich konkurencja).

Analizę przeprowadza się jednorazowo.

O czym mają być artykuły na stronie?

Artykuły na stronie mają być na tematy zgodne ze słowami kluczowymi, które wykaże analiza.

Przykładowo, jeśli w analizie wyjdzie, że 100 internautów miesięcznie wpisuje do wyszukiwarki Google zapytanie "automatyczna stacja meteorologiczna" lub "stopień zagrożenia pożarowego" lub "czujnik jakości wody", to dokładnie taki powinien być tytuł artykułu i słowa te w dokładnie takim brzmieniu, odmianie i kolejności powinny pojawić się kilka razy w artykule. Cały artykuł natomiast powinien traktować o danym temacie, czyli np. czujnikach jakości wody. Jego treść nie jest bardzo istotna - ważne, żeby był na temat, miał mniej więcej dwa nagłówki, zawierał słowa używane często przy opisywaniu danego tematu (np. dla "czujnik jakości wody" słowem często używanym by pewnie był "filtr", czy "zanieczyszczenie") i był chociaż trochę użyteczny dla internauty.

Zgaduję, że przykładowy artykuł o czujnikach jakości wody by odpowiadał na pytania: dlaczego należy monitorować jakość wody, jakie są zagrożenia, jak to robić itp...

Analiza słów kluczowych jest po to, by nie pisać artykułów "w ciemno" myśląc, że słów "czujnik jakości wody" szuka wiele osób, tylko by mieć jasno określone, jakich słów szuka ile osób i ile z tych osób prawdopodobnie trafi na stronę, jeśli napisze się artykuł pod te słowa.