Co to są hybrydowe wyniki wyszukiwania Google?

Uważaj, podpisując umowy o pozycjonowanie! Firmy pozycjonujące często oszukują przez pobieranie opłat za dodanie strony do katalogu Map Google, przez co Twoja strona dla jednego tylko zapytania jest wysoko w Google, zaś faktycznie nie jest pozycjonowana!

Firmy takie zasłaniają się niedoskonałościami narzędzi, których używają. Według jednej z firm z Poznania, ich narzędzie nie jest w stanie odróżnić w wyników wyszukiwania w mapach od zwyczajnych, więc pobierają opłaty za obecność w mapach mimo, że powinni tylko za naturalne wyniki wyszukiwania.

O co więc chodzi i jak się przed tym ustrzec?

Wyniki hybrydowe (z map i zwyczajne)

Wyniki hybrydowe to szpanerska nazwa dla wyników wyszukiwania, w których występują wyniki z map oprócz tych standardowych.

Profesjonalne narzędzia omijają wyniki z map przy generowaniu raportów pozycji i nikt w branży by nie uznawał wyników z map jako efekt pozycjonowania.

W oparciu o przyjęte powszechnie terminologie pewnie więc by się obroniło w sądzie tezę, że wyniki z map nie są brane pod uwagę, gdy mówi się o pozycjonowaniu stron. W praktyce szkoda czasu i pieniędzy na sądzenie się, bo pewnie taniej będzie zapłacić karę za rozwiązanie niekorzystnej umowy.

Czy firma faktycznie pozycjonuje w mapach?

Jest techniczna możliwość wpływania na pozycję danej strony w wynikach z map, aczkolwiek robi się to zupełnie inaczej, niż w przypadku normalnego pozycjonowania strony. Upraszczając, pozycjonowanie = zdobywanie odnośników z innych witryn do Państwa strony, zaś zmiana pozycji w wynikach z map jest osiągalna przez pisanie pozytywnych opinii w serwisach recenzujących, takich jak Google+, czy Yelp.

Mocno wątpię, by firma, która uznaje wyniki z map za coś związanego z pozycjonowaniem potrafiła wpływać na pozycję wyników z map.

Mogli oni sobie np. podjechać pod Państwa rezydencję, wyszukać na laptopie określoną frazę, a Google na 1. miejscu zaproponowało to, co jest najbliżej nich. Tym sposobem by Pani w promieniu kilometra od hotelu była na 1. miejscu w mapach, a dalej już standardowo, co oczywiście nie jest żadnym osiągnięciem z ich strony, tylko szczegółem technicznym.