Czym jest pozycjonowanie strony internetowej, a czym jej reklama za kliknięcia w Google Adwords?
Czym różnią się te formy reklamy, która jest lepsza, tańsza i bardziej opłacalna?
Co szybciej przynosi efekty: pozycjonowanie, czy AdWords?
Na te i inne pytania odpowiadamy w dzisiejszym artykule.
Co to jest reklama Google AdWords?
Reklama Google AdWords to reklama płatna za kliknięcia. Wyświetla się ona między innymi w wynikach wyszukiwania Google, ale też na innych stronach internetowych. Jeśli ktoś kliknie w Państwa reklamę, to wtedy Państwo płacicie za to kliknięcie (zazwyczaj od 0,50gr do 3zł).
Zaletą reklam Google AdWords jest natychmiastowe pozyskanie Klientów, zaś wadą jest wysoka cena oraz fakt, że jeśli skończą się Państwu fundusze na reklamę, to ruch na stronie całkowicie zniknie tego samego dnia.
Pozycjonowanie to zaś inna forma reklamy w internecie.
Co to jest pozycjonowanie?
Pozycjonowanie to różne działania firmy pozycjonującej, które mają na celu doprowadzenie Państwa strony do najwyższych pozycji w wynikach wyszukiwania Google.
Strona znajdująca się wysoko dzięki pozycjonowaniu nie płaci za kliknięcia, jak to ma miejsce w przypadku reklamy Google AdWords.
Co się bardziej opłaca?
Patrząc na ruch na danej stronie internetowej, który miał miejsce w ciągu roku, tą samą liczbę odwiedzin można uzyskać taniej pozycjonowaniem. Ten sam ruch zdobyty przez reklamę Google AdWords kosztować będzie około 8 – 10 razy więcej w przekroju roku.
Lekką wadą pozycjonowania jest oczekiwanie kilka miesięcy na efekty (zdobycie renomy w oczach wyszukiwarki Google), zaś zaletą oprócz znacznie niższej ceny jest utrzymywanie się wysokich pozycji strony przez wiele miesięcy nawet po przerwaniu pozycjonowania.
Zachęcamy do zapoznania się z naszą ofertą pozycjonowania witryn internetowych.