Co zrobić, by strona była wyżej w Google?

Jakie treści dodawać na stronę internetową, by była wysoko w wynikach wyszukiwania Google?

Google zwraca ostatnio ogromną uwagę na to, czy na stronę regularnie dodawane są nowe treści.

Powiedziałbym, że regularne aktualizacje to już 25% sukcesu strony. Reszta to odnośniki, kierujące do witryny z innych wysokiej jakości stron, a także odpowiedni kod.

Wyjaśnię to na przykładzie strony hotelu lub gospodarstwa agroturystycznego.

Należy chociaż raz na tydzień (idealnie 3 razy w tygodniu) dodać jakiś artykuł tekstowy w odpowiednim do tego dziale (najlepiej na stronie głównej, jeśli znajdzie się miejsce).

Pod głównym tekstem na stronie głównej należałoby umieścić mniej więcej dwa nagłówki dwóch artykułów wraz z kilkoma zdaniami wprowadzenia do nich i odnośnikami do pełnych treści. Wraz z dodawaniem nowych artykułów przesuwać należy stare (to się powinno dziać automatycznie) do archiwum. W Pańskim przypadku np. można to rozwiązać tak:

Na stronie głównej odnośniki do najnowszych artykułów:

  • historia zabytku B z okolicy
  • propozycja wycieczki pieszej C

Zaś na podstronie Atrakcje odnośniki do wszystkich artykułów:

  • propozycja wycieczki rowerowej A
  • historia zabytku B z okolicy
  • propozycja wycieczki pieszej C

Przy każdym odnośniku wypada też napisać krótki (kilka zdań) opis.

Jeśli dojdzie nowy artykuł, np.:

  • legenda na temat obiektu D

to na stronie głównej pojawi się odnośnik do pełnej treści nowego artykułu i wstęp do niego zamiast najstarszego widocznego tam artykułu (np. zamiast: historia zabytku B z okolicy).

Można to robić ręcznie, można też zautomatyzować dosyć prosto, o ile używa się systemu zarządzania WordPress. Jeśli nie jest on Ci znany, przeczytaj, co to jest CMS.

Mając zainstalowany WordPress, wystarczy zainstalować odpowiednie wtyczki i skonfigurować go, by wszystko zautomatyzować.