Różnice między pozycjonowaniem i Google Ads – płatnymi za kliknięcie
Pozycjonowanie, inaczej nazywane SEO, polega na wykonywaniu takich działań informatycznych, które naturalnie podnoszą pozycję witryny w wynikach wyszukiwania Google na setki różnych wyszukiwanych wyrażeń. Za kliknięcie na naturalny wynik wyszukiwania osiągnięty dzięki pozycjonowaniu nie płaci się.
Reklamy Google Ads (kiedyś nazywały się AdWords) także umożliwiają wyświetlanie strony w wynikach wyszukiwania, ale za każde kliknięcie internauty w reklamę płaci się. Reklama jest wyświetlana tylko na te wyrażenia, które wymyślimy i opłacimy. Zazwyczaj więc wyświetla się w znacznie mniejszej ilości wyników, niż strona mająca wysokie pozycje dzięki pozycjonowaniu.
Pozycjonowanie | Google Ads |
---|---|
Na wzrost ruchu czeka się kilka miesięcy | Wzrost ruchu jest natychmiastowy |
W
perspektywie roku zazwyczaj ok. 8 razy tańsze |
W
perspektywie roku zazwyczaj ok. 8 razy droższe |
Po
wstrzymaniu pozycjonowania ruch zazwyczaj utrzymuje się przez ok. 2 lata | Po wstrzymaniu Google Ads ruch natychmiast maleje do 0 |
Z
czasem można zmniejszać budżet, a ruch wciąż będzie rosnąć | Jeśli zmniejszy się budżet, ruch natychmiast zmaleje |
Po 3 najważniejszych miesiącach cena pozycjonowania spada i zazwyczaj nie rośnie w przyszłości. Dużą rolę gra jakość agencji pozycjonującej, a budżety konkurencji mają stosunkowo niewielki wpływ na efekty. | Cena Google Ads zależy całkowicie od konkurencji – przy każdym wyświetleniu reklamy przeprowadzana jest aukcja „kto da więcej” między firmami chcącymi się reklamować, więc jeśli konkurencja zwiększy budżet, to także Państwa koszty wzrosną |
Dobrze prowadzone pozycjonowanie przy okazji obniża ceny w Google Ads | Google Ads nie wpływa na pozycjonowanie |
Obejmuje setki szukanych wyrażeń – także takie, których nigdy wcześniej nie szukano | Obejmuje tylko te wyrażenia, które się na początku określi |
Pozycjonowanie jest więc dużo bardziej opłacalne od Google Ads.