Czym różni się pozycjonowanie od reklam Google Ads?

Różnice między pozycjonowaniem i Google Ads – płatnymi za kliknięcie

Pozycjonowanie, inaczej nazywane SEO, polega na wykonywaniu takich działań informatycznych, które naturalnie podnoszą pozycję witryny w wynikach wyszukiwania Google na setki różnych wyszukiwanych wyrażeń. Za kliknięcie na naturalny wynik wyszukiwania osiągnięty dzięki pozycjonowaniu nie płaci się.

Reklamy Google Ads (kiedyś nazywały się AdWords) także umożliwiają wyświetlanie strony w wynikach wyszukiwania, ale za każde kliknięcie internauty w reklamę płaci się. Reklama jest wyświetlana tylko na te wyrażenia, które wymyślimy i opłacimy. Zazwyczaj więc wyświetla się w znacznie mniejszej ilości wyników, niż strona mająca wysokie pozycje dzięki pozycjonowaniu.

PozycjonowanieGoogle Ads
Na wzrost ruchu czeka się kilka miesięcy Wzrost ruchu jest natychmiastowy
W perspektywie roku zazwyczaj
ok. 8 razy tańsze
W perspektywie roku zazwyczaj
ok. 8 razy droższe
Po wstrzymaniu pozycjonowania ruch
zazwyczaj utrzymuje się przez ok. 2 lata
Po wstrzymaniu Google Ads ruch natychmiast maleje do 0
Z czasem można zmniejszać budżet,
a ruch wciąż będzie rosnąć
Jeśli zmniejszy się budżet, ruch natychmiast zmaleje
Po 3 najważniejszych miesiącach cena pozycjonowania spada i zazwyczaj nie rośnie w przyszłości. Dużą rolę gra jakość agencji pozycjonującej, a budżety konkurencji mają stosunkowo niewielki wpływ na efekty. Cena Google Ads zależy całkowicie od konkurencji – przy każdym wyświetleniu reklamy przeprowadzana jest aukcja „kto da więcej” między firmami chcącymi się reklamować, więc jeśli konkurencja zwiększy budżet, to także Państwa koszty wzrosną
Dobrze prowadzone pozycjonowanie przy okazji obniża ceny w Google Ads Google Ads nie wpływa na pozycjonowanie
Obejmuje setki szukanych wyrażeń – także takie, których nigdy wcześniej nie szukano Obejmuje tylko te wyrażenia, które się na początku określi

Pozycjonowanie jest więc dużo bardziej opłacalne od Google Ads.