Dropshipping i integracje XML sklepów internetowych z hurtowniami

Czy w Polsce funkcjonuje tzw. dropshipping, czyli przekazywanie zamówień ze sklepu internetowego do realizacji do hurtowni, która je następnie w pełni obsługuje?

Czy sklepy internetowe można integrować z hurtowniami lub systemami producentów, by pokazywać ich produkty, czasy dostaw, stany magazynowe?

Na te pytania w realiach sklepów polskich odpowiadamy poniżej.

Problemy wynikające z integracji sklepów z zewnętrznymi systemami

Jako firma niestety nie realizujemy integracji sklepów z hurtowniami lub plikami XML, więc przy takim założeniu nie możemy zaproponować współpracy.

Kod programistyczny dla takich integracji trzeba bowiem często aktualizować na skutek zmian w oprogramowaniu sklepu, oprogramowaniu dostawcy produktów lub zmian w samym języku programistycznym, bądź też w konfiguracji serwera.

Gdy takie zmiany występują, integracja przestaje działać, bądź - co gorsze - daje niedające się przewidzieć rezultaty (np. dopuszcza zamówienia produktów wycofanych przez producenta).

W praktyce więc dropshipping i takie integracje w Polsce są jedynie w teorii możliwe, o ile nie ma się zatrudnionego na stałe programisty w firmie. Firmom zewnętrznym nie kalkuluje się tworzenie takich integracji i ich aktualizowanie dla jednego tylko Klienta.

Trochę inaczej sprawa wygląda dla globalnych dostawców towarów, gdzie potencjalnych odbiorców jest wiele. Wtedy często sam producent towaru tworzy i zarządza dodatkami integracyjnymi do sklepów.

Możemy więc najwyżej zasugerować stworzenie sklepu internetowego normalnego, z ręcznym dodawaniem produktów, zaś czuwanie nad przekazywaniem zamówień do dostawcy towaru byłoby już realizowane we własnym zakresie poza systemem.