Google zgłasza problemy wykryte w witrynie – co robić?

Dostałeś email od Google z informacją o problemach np. z wersją mobilną lub błędami na witrynie?

Odpowiadamy na pytanie internauty na temat emaila otrzymanego od Google.

Niestety te komunikaty Google bywają nietrafione i w przypadku dobrze zrobionej strony, często będą to fałszywe alarmy, które same znikną po 1 – 3 dniach.

Ogólnie jeśli będzie Pan otrzymywał takie komunikaty od firmy Google w przyszłości, najlepiej będzie poczekać około 4 dni i otworzyć stronę, do której Google wysłało odnośnik. W tym emailu jest duży niebieski przycisk „Napraw błędy” – jego należy kliknąć po 4 dniach od emaila od Google (czyli może Pan już teraz go kliknąć).

Na niej zobaczy Pan wykres i zapewne zobaczy Pan, że zgłoszenie samo się usunęło i na wykresie liczby błędów ponownie nie ma w najnowszych dniach czerwonych pasków. Przykład obecnego wyglądu:

W lewym górnym rogu widać aktualną liczbę sygnalizowanych przez Google błędów: 0 i napis „Brak problemów”. Jeśli najedzie się na czerwony pasek na wykresie to widać, w jakim dniu Google miało problem. Jeśli pasek zniknął, to był to chwilowy problem po stronie Google i sprawa się sama naprawiła (można też pod wykresem kliknąć na dany wiersz z problemem i na następnej stronie wybrać „Zgłoś jako naprawione”, co przyspieszy weryfikację).

Może Pan natomiast kiedyś w przyszłości dostać od Google jeszcze inne emaile z innymi zaleceniami – np. mogą zalecić wprowadzenie jakiegoś usprawnienia do strony. Wtedy można rozważyć ich sugestię.