Ile można zarobić na uruchomieniu programu partnerskiego?

Załóżmy, że spodziewamy się 30 tysięcy odwiedzin na naszej stronie.

Jak obliczyć, ile osób zostanie naszymi partnerami biznesowymi w ramach programu partnerskiego, a następnie - jaki przychód wygenerują i w jakim czasie?

Jak zwiększyć ten zarobek i uzyskać realne oszacowanie?

Czy warto otworzyć program partnerski?

Zacznijmy od podstaw - mamy 30 tysięcy spodziewanych odwiedzin strony. Jeśli miesięcznie z naszych usług skorzysta 5 tysięcy z nich, to można przyjąć, że wynagrodzenie będzie równe 5000 * kwota usługi.

Promowanie strony przez program partnerski to dodatkowe źródło użytkowników.

Programy partnerskie najlepiej podpinać pod tzw. sieci afiliacyjne, jak webepartners.pl i kilka innych. Sugeruję do którejś z tych firm zadzwonić i zapytać, na ile mogą oszacować zainteresowanie swoich partnerów w programie i ile można się spodziewać, że ci partnerzy wygenerują zakupów usługi.

Od tego trzeba jeszcze odjąć prowizję sieci afiliacyjnej i podatki oraz prowizję partnera.

Ja stosuję ogólną zasadę, że jeśli nie wiem, jakie będzie zainteresowanie czymkolwiek w Internecie, to będzie ono wynosić 1%. Bardzo często jest to dobre oszacowanie, czy to chodzi o liczbę zakupów, czy partnerów, czy czegokolwiek innego.

Jest jeszcze kwestia partnerów pozyskiwanych spoza sieci afiliacyjnych, czyli: Internauta wchodzi na naszą stronę i staje się partnerem.

Liczyłbym, że 1% z tych 30 tysięcy użytkowników stanie się partnerami i że 15% z nich wygeneruje sprzedaż jednego abonamentu w ciągu miesiąca. To są jednak moje szacunki oparte na doświadczeniu, a nie danych statystycznych. Dla każdej strony będzie wyglądać to inaczej.

Poza tym jednym procentem, który często się przewija w Internecie, raczej nie da się lepiej przybliżyć współczynników konwersji.

Reasumując, na programie partnerskim przy 30 tysiącach wejść można zarobić 30 000 * 0,01 * 0,15 = 45 razy cena produktu przy czasie, w którym te 30 tysięcy osób odwiedzi stronę plus około jeden miesiąc (żeby partner rozpowszechnił produkt w swojej sieci).

Przykładowo, jeśli nasza usługa kosztuje 100zł, zarobimy przy 30 tysiącach użytkowników 45 * 100zł = 4500 zł.

Pamiętać jednak należy, że to bardzo ostrożne oszacowanie. Jeśli bowiem współczynnik konwersji wyniesie nie 1%, a 0,5% lub 2%, to końcowy wynik zmniejszy lub zwiększy się aż dwukrotnie!