Jak być wyżej w wynikach Map Google?
Często szukając czegoś w Google nad adresami stron internetowych wyświetlane są wyniki z Map Google – adresy, telefony, a nawet same lokalizacje, pokazane na mapie.
Ma to miejsce, jeśli szukamy np. restauracji. W takim przypadku wyszukiwarka sprawdza (w miarę możliwości), gdzie aktualnie się znajdujemy i sugeruje najbliższe nam obiekty.
Pozycjonowanie w mapach Google jest owiane lekką mgiełką tajemnicy, którą postaram się rozwiać.
Metody pozycjonowania lokalizacji firmy w Mapach Google
Sam nigdy nie próbowałem takiego pozycjonowania, ale z tego co wiem, pozycja w wynikach Map Google zależy od:
- liczby cytatów adresu firmy na innych stronach (np. „Odwiedź firmę Usługi Jana przy ul. Kowalskiego 7, 31-007 Kraków”), w tym stronach recenzujących obiekty (np. Gastronauci.pl dla restauracji),
- liczby użytkowników, którzy mają konto Google i dodali lokalizację firmy do „Moich map” W Mapach Google,
- liczby i jakości recenzji firmy opublikowanych przez zarejestrowanych użytkowników Google w Mapach Google,
- linków do podstrony lokalizacji firmy w serwisie Google Maps,
- linków do internetowej strony firmowej mających w sobie nazwę miasta i ogólnej reputacji strony firmowej,
- nazwy firmy i jej opisu oraz słów kluczowych zawartych w liście produktów i usług, wprowadzonych w panelu zarządzania wpisem w Google Maps.
Miej także na uwadze, że wyniki Google Maps są często zależne od tego, gdzie znajduje się szukający (np. jeśli ktoś jest w Gdańsku i szuka galerii handlowych, to wyniki Map będą z tego rejonu).
Powyższa lista sposobów pozycjonowania w Google Maps z pewnością nie jest kompletna. Każde nowe techniki, które poznam, opublikuję na SukcesStrony.pl.