Jak Pozycjonować Strony w Mapach Google?

Jak być wyżej w wynikach Map Google?

Często szukając czegoś w Google nad adresami stron internetowych wyświetlane są wyniki z Map Google - adresy, telefony, a nawet same lokalizacje, pokazane na mapie.

Ma to miejsce, jeśli szukamy np. restauracji. W takim przypadku wyszukiwarka sprawdza (w miarę możliwości), gdzie aktualnie się znajdujemy i sugeruje najbliższe nam obiekty.

Pozycjonowanie w mapach Google jest owiane lekką mgiełką tajemnicy, którą postaram się rozwiać.

Metody pozycjonowania lokalizacji firmy w Mapach Google

Sam nigdy nie próbowałem takiego pozycjonowania, ale z tego co wiem, pozycja w wynikach Map Google zależy od:

  • liczby cytatów adresu firmy na innych stronach (np. "Odwiedź firmę Usługi Jana przy ul. Kowalskiego 7, 31-007 Kraków"), w tym stronach recenzujących obiekty (np. Gastronauci.pl dla restauracji),
  • liczby użytkowników, którzy mają konto Google i dodali lokalizację firmy do "Moich map" W Mapach Google,
  • liczby i jakości recenzji firmy opublikowanych przez zarejestrowanych użytkowników Google w Mapach Google,
  • linków do podstrony lokalizacji firmy w serwisie Google Maps,
  • linków do internetowej strony firmowej mających w sobie nazwę miasta i ogólnej reputacji strony firmowej,
  • nazwy firmy i jej opisu oraz słów kluczowych zawartych w liście produktów i usług, wprowadzonych w panelu zarządzania wpisem w Google Maps.

Miej także na uwadze, że wyniki Google Maps są często zależne od tego, gdzie znajduje się szukający (np. jeśli ktoś jest w Gdańsku i szuka galerii handlowych, to wyniki Map będą z tego rejonu).

Powyższa lista sposobów pozycjonowania w Google Maps z pewnością nie jest kompletna. Każde nowe techniki, które poznam, opublikuję na SukcesStrony.pl.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.