Co zrobić, gdy strona ma PageRank N/A, bądź równy -1, czyli nie został on przyznany? Jakim narzędziem sprawdzać PR?
PageRank, czyli ocena strony przez firmę Google w skali od 0 do 10, występuje w dwóch odmianach: jest publiczny oraz prywatny, ukryty – do celów Google.
Publiczny jest aktualizowany średnio raz na kwartał (czasem częściej, czasem rzadziej) i odzwierciedla wtedy ocenę prywatną w dniu aktualizacji.
Ocena prywatna jest aktualizowana znacznie częściej, ale nie da się jej poznać.
Całkiem możliwe więc, że Twoja strona nie ma jeszcze przyznanego PageRanku publicznego, bo nie było od jej założenia aktualizacji tego parametru.
Pamiętaj też, że PageRank opiera się wyłącznie na odnośnikach kierujących do Twojej strony, a nie na jej treści.
Dla dosyć nowej witryny (mającej kilka miesięcy), pewnie będzie przy pierwszej akutalizacji wynosił 0, maksimum 2.
To nie jest powód do zmartwień, bo PageRank nie jest już tak ważnym kryterium w ustalaniu rankingu wyników wyszukiwania, jak kiedyś.
Jak widać po stronach moich Klientów, korzystających z oferty zwiększania ruchu, sama treść napisana odpowiednio pod właściwe tematy (słowa kluczowe) przynosi dobre efekty.
PageRank strony można poznać przy pomocy mojego darmowego narzędzia do analizowania witryn.