Wpływ domeny obcojęzycznej na pozycję w Google

Jaki wpływ ma końcówka domeny na pozycjonowanie strony w wynikach wyszukiwania Google?

Końcówka domeny ma pewne znaczenie przy pozycjonowaniu w danym kraju.

W Polsce trochę łatwiej wypozycjonować domeny z końcówką .pl, niż .net, .org, czy nawet .com, zaś np. .fr (Francja) w polskich wynikach wyszukiwania się praktycznie nie zdarza.

Jest to głównie spowodowane tym, że strona powinna być w miare możliwości w jednym języku pod jedna domeną.

Domeny innych krajów a Google

Majac domenę polską raczej ma się polską treść, a nie francuską.

Technicznie możliwe i nieznacznie trudniejsze jest wypozycjonowanie np. domeny .com.pl na rynek francuski, ale warunek jest taki, by strona byla faktycznie po francusku. W branży turystycznej się to czasem zdarza, chociaż lepiej jest wykupić osobną domenę i stworzyć osobny serwis (hosting wystarczy ten sam dla obu stron).

Jaka jest różnica w pozycjonowaniu różnych domen globalnych?

Różnica między .eu, .com, .net itp. jest pod względem pozycjonowania żadna.

Generalna zasada jest taka, że w pozycjonowaniu w danym kraju nieznacznie pomaga domena z tego kraju (.pl, .com.pl, .net.pl). Nie ma też większych problemów z pozycjonowaniem domen globalnych w danym kraju (np. empik.com jest po polsku), a pozycjonowanie domen z jednego kraju w drugim kraju jest technicznie możliwe i niewiele trudniejsze, ale praktycznie bardzo rzadko spotykane.

Francuz i tak bardziej zaufa stronie z domeną .fr niz .pl.

Domeny .pl (w tym .com.pl) są dobre na stronę po polsku. Domeny .eu - dobre dla każdego kraju Unii Europejskiej (ale dla każdego kraju inna domena). Domeny lokalne (np. .fr dla Francji) - najlepsze dla danego kraju.

Jak przenieść serwis na nową domenę?

Jeśli masz kilka wersji językowych pod tą samą domeną, zalecam zakup domen właściwych dla danych krajów i przeniesienie treści.

Aby nie stracić renomy i linków, które np. wersja rosyjska na polskiej domenie zyskała, robi się przekierowanie każdej podstrony obecnego serwisu w języku rosyjskim na odpowiednią stronę na nowej domenie. Przekierowanie takie nazywa się 301 i zapewnia przeniesienie wartości podstrony w Google na nową domene.

Niezwykle ważne jest, by przekierowanie przenosiło z danej podstrony na jej odpowiednik, a nie ze wszystkich podstron starej domeny na stronę główną nowej domeny.

Przykładowo, poprawne będzie przekierowanie:

http://cokolwiek.com.pl/ru/trips.html

na

http://cokolwiek.ru/trips.html

ale należy zwrócic uwagę, by nie przekierowywać podstrony na główną domenę, czyli niepoprawne jest przekierowanie:

http://cokolwiek.com.pl/ru/trips.html

na

http://cokolwiek.ru